Selasa, 19 Februari 2019

Sebuwoh Pengorbanan.......

16 Disember 2009 tike ngajo di sekoloh Klipot Kuwale... teman  naik pangkat ke jawatan gughu kanan bidang dan teghuih dituko ke Semesta.
15 Febuwaghi 2019...genap 10 tawun teman nyandang tugaih sebagei Ketuwe Jabatan Votek (Gughu Kanan Bidang Teknik dan Vokasional) di Semesta.
Teman mohon beghundo utk membeghi tumpuwan lebih pada hei kesihatan dighi, anok2 dan emok teman.
Teman juge beghundo pasei memeghelukan komitmen yang tinggi untuk ngajo subjek Seni Reka Tanda ini dan menggaleh tugas sukaghelawan selaku Penyelaghas Dapo Amal, yang mane mase dan tenage amat banyok dipeghelukan di keduwe duwe tempat tesebut.
Menteloh pulok doketo nyaghankan teman banyok beghehat dan kughangkan tekanan dan bebanan koje. Sebab teman dalam peghoses pematowan dan ghawatan di spital Ipoh. Dalam mase itu juge teman peghelu menjage anok ke3 yang sentiyase memeghelukan pehatiyan utk ghawatannye juga menjage emok teman yang udoh beusiye hampir 90an.
Maka temanpun walo ghase beghat ati...teman lepaihkan jawatan GK votek tesebut. Biyo disandang oleh oghang lain yang lebih mampu... secaghe tidok lansung boleh muke ghuwang oghang lain utk naik lebih kateh lagi. Cukup le teman pada gred48 ini yang nunggu 2 tawun lebih sikit je lagi untuk pencen pada 2021...in syaa Allah.... semoge Allah beghi kesempatan.
Aghi ini.... teghase bagei gedebum jatuh batu beban daghi kepale.... teghase lapang dan lebih semangat nak mengughuih panitia SRT dan Dapo Amal ini. MERDEKA!!!!! ha..ha.. Alhamdulillah... Syukran...
Semoge Allah bagi kekuwatan pade teman...... tabarokallah.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan